*s úsmevom vojde do učebne. Posledný krát prebehne učebňu pohľadom a vzdychne si. *Takže sa vidíme asi naposledy, piataci, však?*usmeje sa na nich a začne. *Takže dnešnú hodinu by sme venovali horcruxom . Ak na záver stihneme, precvičíme si nejaké kúzla hlavne vyčarovanie patronusa. *sadne si na stoličku a pozrie na žiakov.
Najprv si povieme niečo o horcruxoch. Vedel by mi niekto niečo o nich povedať?* položí otázku do triedy. Nezdvihne sa ani jedna ruka. Ona sa len usmeje. Presne takúto reakciu od nich čakala. *Takže je to vlastne predmet, do ktorého čarodejník vloží časť svojej duše. Fantázii sa medze nekladú. Môže to byť napríklad denník, šperk, alebo niečo podobné. Väčšina čarodejníkov si vyberá predmety, ktoré sú im najbližšie. Keby sme šli do doslovného prekladu: ak si slovo horcrux rozdelíme na dve časti, zistíme, že sa skladá zo slova ´hors´, čo znamená vonkajší, a zo slova ´crux´, ktoré znamená podstata. Z toho vyplýva iná definícia, ale v podstate zhodná, že je to prostriedok, ktorý dokáže držať našu dušu mimo tela. Ako teda vytvoriť horcrux? Je to dosť zložité, vaša duša sa najprv musí rozdeliť na dve časti. To sa podarí, ak spáchate nejaký zločin, ale veľmi silný, čiže vraždu. Potom vložíte jednu z nich do vašeho obľúbeného predmetu, a tá druhá ostane vo vašom tele. Väščina čarodejníkov sa rozhodne dušu rozdeliť len na dve časti, ale sú tu aj výnimky. Niekedy ich môže byť aj päť, šesť, alebo aj viac. *pozrie na nich a začne sa hrabať v stole, popritom rozpráva.*Možno sa vám zdá takéto rozdelenie duše super, ale neverte prvému pohľadu. Duša by mala ostať v celku a nič by ju nemalo rozdeliť. Ak sa predsa len rozhodnete niečo takéto spraviť, môžem vám zaručiť, že sa nebudete cítiť lepšie. Postupne budete chradnúť a stane sa z vás ľudská troska. A čo sa týka toho, že môžete byť nesmrteľný, ako niektorí tvrdia, ja som jedna z tých, čo si to nemyslí. Je predsa dosť reálne zničenie týchto horcruxov . A potom sa stanete zraniteľnejším a niekto vás ľahko zabije. *odmlčí sa a vytiahne zo spodnej zásuvky obrázok. Letmo naň hodí zrak, aby sa uistila, že to je naozaj to, čo hľadala. Obráti sa k žiakom a začne.* Mám tu jednu fotku. Je to fotka jedného čarodejníka, ktorý sa rozhodol rozdeliť svoju dušu. Určite ho poznáte z mnohých príbehov, ale teraz sa prosím nesústreďte na to, kto to je, ale na to ako vyzerá. Uvedomte si, čo sa z vás môže stať, ak sa rozhodnete využiť schopnosť čarodejníka, o ktorej sme sa dnes učili.
Tak a teraz môžeme prejsť na druhú časť tejto hodiny. Ako si iste pamätáte, na jednej z minulých hodín, myslím, že to bolo v druhom ročníku, sme preberali dementorov a ako vyčariť patronusa. Vedel by mi niekto povedať, aké kúzlo pri tom využívame?*opýta sa ich a skoro celá trieda zdvihne ruky. Jamie sa usmeje a vyvolá chlapca v zadnej lavici. On s istotou povie* Používame na to kúzlo Expecto patronum. *ona prikývne a pokračuje. *Keďže ste ho niektorý nevedeli na 100% a máme nejaké minúty k dobru, ideme si ho lepšie precvičiť. Ako minule, prejdite prosím k tabuli. *počká, kým sa žiaci presunú a začne upravovať triedu. Mávnutím prútika odtisne lavice dozadu a vytvorí tak vpredu dostatočne veľký priestor. *Roztiahnite sa po triede aspoň do troch radov a zaistite si dostatočný priestor na čarovanie.* prechádza sa pomedzi nich a čaká, kým sa všetci ustália. *OK, môžete začať. Nezabudnite postupovať takto: namierte prútik, prosím nie do spolužiaka, zavrite oči, predstavte si najšťastnejší okamih vášho života a vyslovte jasno a zreteľne zaklínadlo. Držte patronusa na živote, kým vás neprídem skontrolovať. Komu to nepôjde, nech namňa zamáva a ja prídem. môžete začať!* povie a znova sa prechádza pomedzi nich. Všetkým, okrem jednej žiačky sa to podarilo. Jamie k nej pristúpi a vysvetlí jej to ešte raz. Pozoruje ju a pochvíli povie.*Musíš jasnejšie vyslovovať hlavne druhú časť zaklínadla, to patronum. Párkrát to skús vysloviť len tak a až potom čaruj.* Žiačka prikývne a urobí to, o čom jej vravela. Kúzlo sa nakoniec vydarí a ona vyčaruje žiarivobielu veveričku.*Super. Teraz, keď sme už skončili, odpíšte si prosím z tabule domácu úlohu. Čo sa týka tej druhej časti, bola by som veľmi rada, keby ste mi ju každý napísal. Ale do ničoho vás nútiť nejdem. *usmeje sa na nich a kývne prútikom k tabuli, na ktorej sa začnú zjavovať písmená:
Domáca úloha:
1. Čo je to horcrux?
2. Aké sú nepriznivé učinky jeho používania?
3. Napíšte mi RPG príbeh o tom, ako si nejaký čarodejník, alebo aj vy, vytvoril horcrux a čo sa s ním potom stalo. Bola by som rada, keby to malo okolo 150 slov. je jedno, či začnete vraždou, alebo už samotnou výrobou horcruxu.
ŠPECIÁLNA ÚLOHA: Napíšte RPG príbeh o tom, ako ste boli v nejakom labyrinte, tmavom lese aelbo niečom podobnom. Je však dôležité, aby ste tam bojovali s rôznymi tvormi alebo čarodejníkmi a aby ste popritom využili všetky kúzla, aké sme sa učili. Malo by to mať aspoň 200 slov, ale samozrejme môže byť aj viac. Táto úloha je nepovinná, dostanete za ňu známku( počet bodov, many) ako za obyčajnú úlohu. Čiže za jednu hodinu môžete získať dvojnásobok bodov a many.
Pošlite mi to sovou na môj mail mia_zara_holt@centrum.sk. Nezabudnite k tomu pripísať aj vaše meno, ročník a fakultu. Myslite aj na to, že RPG sa má písať v tretej osobe. Ak sa chcete uistiť, že som vašu DÚ dostala, navštívte ma v mojom kabinete.
*kým si žiaci odpisujú úlohu dá do poriadku triedu. Keď skončí, otočí sa k nim a rozlúči sa.* Tak, dúfam, že sa vám hodiny OPČM páčili a želám vám len to najlepšie do budúceho života. Ak by ste s niečím potrebovali pomôcť, som vám v mojom kabinete vždy nonstop pripravená pomôcť. Tak dovidenia!* usmeje sa na nich a spolu s nimi odíde z triedy.*